گروه حوادث: مرد جوانی که مدت‌ها به‌عنوان پیک موتوری کار می‌کرد، تصمیم گرفت با کلاهبرداری از شرکت‌های صنعتی، یک شبه راه صد ساله را طی کند.

این مرد با معرفی خود به‌عنوان نماینده یکی از وزارتخانه‌ها، نقشه‌هایش را عملی می‌کرد.
مدتی قبل گزارش‌های متعددی در اختیار کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت که از کلاهبرداری‌ مرد ناشناسی از شرکت‌های صنعتی حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود که مرد کلاهبردار پس از تماس تلفنی با شرکت‌های صنعتی، خود را با اسامی مختلفی از جمله مهندس شایان، مهندس موسوی و مهندس دانا معرفی می‌نمود و ادعا می‌کرد نماینده وزارت صنایع و معادن است. 

وی سپس با بیان اینکه وزارتخانه مورد نظر قصد دارد اطلاعات نرم افزاری مربوط به وب‌سایت خود را به‌صورت سی‌دی و بروشور برای آن شرکت‌ها ارسال کند، در ازای ارائه سی‌دی‌ها از مسئولان هر شرکت 50 هزار تومان دریافت می‌کرد اما در عوض، سی‌دی خام تحویل آنها می‌داد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: به‌دنبال دریافت این گزارش، بررسی‌های پلیسی برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز شد و کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند این مرد پس از تماس با مسئولان شرکت‌ها، بسته‌هایی را که مدعی بود حاوی سی‌دی و بروشور است با پیک موتوری به دفتر این شرکت‌ها می‌فرستاد و پول‌‌ها را نیز از طریق همان پیک‌ها دریافت می‌کرد. 

وی افزود: با این اطلاعات، کارآگاهان به شناسایی پیک‌ موتوری‌هایی پرداختند که رابط مرد کلاهبردار و شرکت‌های صنعتی بودند، اما آنها پس از دستگیری مدعی شدند که مرد کلاهبردار را نمی‌شناسند. 

به این ترتیب، تحقیقات برای ردیابی متهم ادامه یافت و کارآگاهان در تحقیق از تمامی شرکت‌هایی که از سوی این مرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند به سرنخ‌هایی از متهم دست یافتند.

با این اطلاعات، مخفیگاه مرد 31 ساله در پایتخت شناسایی و وی صبح 6 مرداد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه تحصیلات متهم فقط تا کلاس پنجم ابتدایی است و وی با رایانه هیچگونه آشنایی ندارد، تصریح کرد: این مرد که محمد نام دارد پس از انتقال به اداره پلیس با اعتراف به کلاهبرداری از 100 شرکت مختلف، مدعی شد که مدت‌ها قبل در یک شرکت صنعتی به‌عنوان پیک موتوری کار می‌کرده و از این طریق با نحوه کار این شرکت‌ها آشنا شده است.

به گفته سرهنگ محمدیان، مرد جوان در آرزوی رسیدن به ثروت بادآورده، نقشه کلاهبرداری از شرکت‌های صنعتی را طراحی کرده است  و مسئولان 100 شرکت در تهران، کرج، اصفهان، مشهد، تبریز، قزوین و شهر‌های دیگر فریب این مرد کلاهبردار را خورده و برای وی پول ارسال کرده بودند.

کد خبر 60295

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز